شرکت فاطررسا نور

ساخت وبلاگ

پچ پنل فیبر نوری، محفظه ای از فیبر نوری می باشد که برای مدیریت بهتر کابل و حفاظت کابل در مراکز اطلاعاتی (Data Center) استفاده می شود. استفاده از پچ پنل فیبرنوری، باعث صرفه جویی در زمان می شود و انجام کار کابل کشی برای تکنسین ها را آسان تر می کند. پچ پنل فیبر نوری، اتمام و خاتمه دادن به کابل های فیبر نوری را انجام داده و دسترسی به کابل فیبر نوری برای اتصال متقابل را فراهم می نماید. در بازار امروز، انواع مختلفی پچ پنل فیبر نوری وجود دارد. انتخاب درست پچ پنل برای شبکه ممکن است کمی پیچیده به نظر ب رسد. در این مقاله به چند جنبه که برای انتخاب پچ پنل فیبر نوری مهم می باشد، می پردازیم.

برخی از ابعاد برای بررسی Loaded در برابر Unloaded

پچ پنل Loaded دارای پنل های آداپتور و یا نوار کاست از پیش نصب شده می باشد در حالی که پچ پنل Unloaded خالی می باشد و هیچ چیز در داخل آن نمی باشد. به طور معمول، کانکتورهای LC و MTP به طور گسترده ای در پچ پنل Loaded استفاده می شوند. اما اغلب این کانکتورهای پنل Loaded به طور دائم نصب شده اند، بنابراین اگر یک پورت آسیب ببیند برای همیشه بلا استفاده می ماند. پچ پنل Unloaded ، در مقابل، انعطاف پذیر تر است که به شما اجازه تبادل پورت معیوب را می دهد. اسمبلی اضافی باید توسط خودتان خریداری شده و نصب آن به عهده خودتان می باشد.

Loaded در برابر Unloaded

اندازه رک پچ پنل

پچ پنل فیبر معمولا توسط واحد یونیت رک اندازه گیری می شوذ. یونیت رک برای توصیف ارتفاع تجهیزات الکترونیکی طراحی شده برای نصب در یک رک گسترده با پهنای 19 اینچ و یا یک رک گسترده با پهنای 23 اینچ به کار برده می شود. ارتفاع تجهیزات رکمونت اغلب به عنوان یک عدد با U یا RU نمایش داده می شود. 1U اشاره به یک یونیت رک دارد، 2U اشاره به دو یونیت رک دارد و .... 2RU و 4RU اغلب برای نصب با ظرفیت بالا استفاده می شود. بنابراین با توجه به کاربرد شما، اندازه رک مرتبط نیز باید تنظیم شود.

اندازه رک پچ پنل

ظرفیت پورت

ظرفیت پورت فاکتور مهمی هنگام خرید پچ پنل فیبر محسوب می شود. به طور نرمال پچ پنل عادی، 1RU قادر به داشتن 48 پورت می باشد. اگر پچ پنل با ظرفیت بالا مورد نیاز باشد، 1RU از 96 پورت فیبر نوری پشتیبانی می کند. علاوه بر این، در 1RU، 144 پورت نیز موجود است با پنل های با تراکم فوق العاده. از آنجا که ظرفیت بالا اغلب در مراکز داده (Data Center) استفاده می شود، پچ پنل با ظرفیت پورت بالاتر روند رو به رشدی دارد.

انتقال به استفاده بیشتر از پچ پنل ظرفیت بالا

امروزه، مردم توجه بیشتری به شبکه با سرعت بالا 40G و 100G دارند. پچ پنل MPO / MTP ممکن است راه حلی ایده آل برای نصب با ظرفیت بالا باشد. استقرار پچ پنل ظرفیت بالا مزایای بسیاری دارد. این نوع پچ پنل اجرای کابل کشی از SAN و یا سوئیچ شبکه تا پچ پنل فیبر نوری را با یک پچ کورد امکان پذیر کرده و اسقرار آن را راحت تر می کند در ضمن فضای زیادی نیز می تواند در مراکز داده (Data Center) با نصب کابل بیشتر ذخیره شود. نصب و راه اندازی آن آسان تر است چرا که هیچ ابزاری برای نصب کاست در پچ پنل مورد نیاز نمی باشد، و زبانه Push-Pull برای کاهش مشکلات در اتصالات کابل در پچ پنل استفاده می شود. پچ پنل با ظرفیت بالا یک راه حل مقرون به صرفه است که بر تراکم و ازدحام کابل کشی در شبکه های پهنای باند بالا غلبه می کند.

نتیجه گیری

کابل با سازماندهی و محافظت خوب، یک شبکه پایدار را تضمین می کند. پچ پنل فیبر نوری راه حل مناسبی است که تمام الزامات را تأمین می کند. انتخاب صحیح پچ پنل فیبر برای شبکه شما مفید می باشد. شما ممکن است جنبه های مختلف انواع Loaded و Unloaded، اندازه رک، ظرفیت پورت، و غیره را در نظر بگیرید. پچ پنل با ظرفیت بالای فیبر نوری توسط شبکه 40G/100G معرفی شده است . اگر می خواهید از پهنای باند بالا بهتر استفاده کنید، مصرف پچ پنل پورت با ظرفیت بالا به شما توصیه می شود.

شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : پچ پنل فیبر نوری, دسترسی به کابل فیبر نوری, تجهیزات فیبرنوری, ارتباطات فیبر نوری, پچ پنل Loaded, پنل های آداپتور , نوار کاست, پچ پنل Unloaded, اندازه رک پچ پنل, ظرفیت پورت, شرکت فاطررسانور, شرکت فاطر رسا نور, شرکت فاطررسا نور, نویسنده : میثم fiber بازدید : 201 تاريخ : 30 مرداد 1397 ساعت: 15:52



Juniper network قابلیت های رابط های سری MX را با رونمایی از رابط MX 5G ارتقا می دهد. این فناوری که در نرم افزارهای مختص موبایل های 5G هم در دسترس است و برای رابط های MX960, MX480 و MX240 و همچنین MX10008 و MX10016 در خطوط جدید هم کاربرد خواهد داشت.

لینک کامل خبر
شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : اخبار فیبرنوری, ارائه کننده تجهیزات فیبر نوری, شبکه FTTH , تکنولوژی GPON, مشاور پروژه های فیبر نوری, طراح پروژه های فیبر نوری, مجری پروژه های فیبر نوری, PON, FTTH, OLT پر ظرفیت, ONT, شبکه های نوری, نویسنده : میثم fiber بازدید : 248 تاريخ : 23 مرداد 1397 ساعت: 15:41


تعداد زیادی ماژول های نوری فرم کوچک pluggable و لوازم جانبی شبکه برای انتخاب در بازار وجود دارد. اکثر ماژول های نوری به طور معمول به هر دو روش انتشار و دریافت سیگنال های نوری الکترونیکی عمل می کنند. همه این ماژول های فرستنده و گیرنده (Form Factor) تحت توافقنامه چند منبع ایجاد شده اند. متخصصان صنعت، اطمینان حاصل می کنند که ماژول ها تحت این توافقنامه دقیق ساخته شوند. همه ی فرستنده ها و گیرنده های نوری، در قسمت ماژول، طبق نرخ سرعت ارتباطات قرار داده می شوند. هر ماژول pluggable از نرخ 1Gbps تا 10Gbps را پشتیبانی می کند. هر نرخ پشتیبانی به لوازم جانبی شبکه کمک خواهد کرد تا بهترین عملکرد را برای شبکه داشته باشد.

ماژول SFP

اصول کلی ماژول های نوری SFP

SFP ماژولهای فرستنده و گیرنده – ماژول های pluggable- بالاترین نرخ تا 10G را دارا می باشند، و از چند رابط LC استفاده می کنند. SFP (فرم pluggable کوچک) را می توان به سادگی به عنوان نسخه ارتقاء یافته GBIC حساب نمود. حجم ماژول SFP نسبت به ماژول GBIC به نصف کاهش یافته است، بنابراین همان پنل را می توان در پیکربندی پورت بیش از دو برابر استفاده نمود. از دیگر ویژگی های ماژول SFP این می باشد که به صورت اساسی GBIC هستند. اقلامی مانند ماژولSFP سیسکو (مینی GBIC سیسکو) معمولا کوچکتر هستند و تنها حدود نیمی از اندازه GBIC اپتیکی را دارا می باشند. سرعت ارسال این ماژول از 100Mbps تا حدود 4Gbps متغیر است. طول انتقال آن ها از حدود 500 متر آغاز می شود و تا 120 کیلومتر می رسد.

ترکیب ماژول های نوری SFP

SFP از سه جزء لیزر (شامل فرستنده TOSA با گیرنده Rossa) و صفحه بورد IC و قطعات خارجی تشکیل شده است. لوازم جانبی شامل بدنه خارجی ، پایه، PCBA، حلقه کششی، قفل، کلید قفل، درپوش لاستیکی می باشد. برای شناسایی آسان ، پارامترهای رنگی حلقه کششی به طور کلی نوع ماژول را شناسایی می کند.

راه طبقه بندی SFP

تقسیم با استفاده از نرخ: 155M/622M/1.25G/2.125G/4.25G/8G/10G,155M و 1.25G استفاده بیشتری دارد، تکنولوژی 10G در حال پیشرفت و استفاده آن روز به روز در حال افزایش می باشد.

تقسیم با توجه به طول موج: 850nm/1310nm/1550nm/1490nm/1530nm/1610nm ، طول موج 850nm برای SFP مالتی مود می باشد و و مسافت انتقال آن زیر 2Km است. طول موج 1310nm/1550nm برای SFP سینگل مود می باشد و مسافت انتقال آن بالای 2Km است. قیمت SFP850nm/1310nm/1550nm به نسبت ارزان تر از سه طول موج دیگر می باشد.

ماژول بدون پوشش در صورتی که بدون علامت باشد به آسانی شما را به اشتباه می اندازد، رنگ حلقه کششی تولید کنندگان باعث می شود که به طور کلی تشخیص SFP به آسانی انجام پذیرد. برای مثال: حلقه کشش سیاه و سفید مالتی مود است و برای طول موج 850nm طراحی شده است. آبی ماژول1310nm ،زرد ماژول 1550nm و بنفش ماژول 1490nm می باشد.

شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : ماژول های نوری, ماژول های فرستنده و گیرنده, ارتباطات فیبر نوری, ماژول pluggable, نسخه ارتقاء یافته GBIC , شرکت فاطررسانور, شرکت فاطر رسا نور, شرکت فاطررسا نور, نویسنده : میثم fiber بازدید : 255 تاريخ : 16 مرداد 1397 ساعت: 15:39



Gpon Hotel

به انقلاب GPON بپیوندید- هتل بعدی باشید!


با توجه به اینکه نیاز و خواسته ی مشتریان با پیشرفت تکنولوژی افزایش می یابد، اینکه چه تکنولوژی و سرویسی در هتلها در دسترس است، انتخاب هتل محل اقامت میهمانان را تحت تاثیر قرار می دهد.

آنچه که واضح است، برای اکثر مردم موقعیت و هزینه ی هتل ها بسیار پر اهمیت است اما برای انتخاب هتل این سوال که هتل شما چه سرویس هایی را ارائه می دهد نیز مهم خواهد بود.

سوال هایی از این دست که آیا اقامت من شامل صبحانه می شود؟ آیا باشگاه ورزشی و یا استخر دارد؟ آیا می توانم از WiFi استفاده کنم؟ و سوالاتی اینچنینی که همه ی ما با آنها آشنا هستیم، می توانند بر روی تصمیم مشتری برای انتخاب هتل اثر بگذارند. اما تفاوت بارز میان هتلها این روزها فناوری است! این فناوری و ابزار های داخل اتاق ها هستند که در فرایند تصمیم گیری مشتریان نفوذ بیشتری دارند.

سرویس هایی همچون IPTV و تلفن IP به اتاق ها اضافه شده اند و شما می توانید از طریق یک صفحه کلید لمسی موزیک، روشنائی، دما و... را کنترل کنید. تکنولوژی، متناسب با خواسته ی مشتریان به سرعت در حال رشد است. در حالیکه دسترسی به تکنولوژی برای مشتریان بسیار مهم است، نحوه ی پیاده سازی این سرویسها در هتل نیز اهمیت پیدا می کند. حالا همه به این نتیجه رسیده اند که متاسفانه شبکه مسی سنتی هیشه جواب نمی دهد.

انقلاب تکنولوژی چیست؟پاسخ، فناوری GPON ، زیر ساخت مبتنی بر فیبر نوری است که می تواند صدا، ویدئو و دیتا را بر روی یک کابل فیبر نوری انتقال دهد.شبکه فیبر نوری محدودیت فاصله در زیر ساخت مس را نداشته و به راحتی بدون استفاده از تجهیزات متعدد و جاگیر قابل گسترش است.

GPON (Gigabit Passive Optical Network) از آخرین فناوریهایی است که برای میهمانان هتل، این امکان را فراهم می کند تا سرویس های مختلف نظیر ویدئو با کیفیت بالا، اینترنت پر سرعت، تلفن VOIP و... را دریافت کنند.

به دلیل مزیت های شبکه GPON هتلها به سمت نصب شبکه تمام فیبر در هر اتاق به جای شبکه های پر هزینه، غیر قابل اعتماد و با پهنای باند محدود، هستند.

ارتقاء پهنای باند، سرعت و قابلیت اطمینان در راهکار GPON، نیاز گسترده ی میهمانان به پهنای باند برای تبلت، لپ تاپ، گوشی های هوشمند، IPTV، صدا و... را بر طرف می نماید.

نصب و راه اندازی فیبر نوری، شبکه داده-صوت-تصویر را برای هر اتاق میهمان فراهم می کند.برای راه اندازی شبکه ی GPON در هر طبقه تنها لازم است از یک Splitter که دستگاه کوچکی است و به راحتی می تواند در رایزر یا محل تعبیه شده در سقف قرار گیرد،استفاده شود. با نصب یک ONT در هر اتاق، می توان سرویس های مختلف از جمله IPTV،VOIP، سرویسهای هوشمند سازی و... را تنها از طریق یک یونیت واحد دریافت کرد.

نکته ی کلیدی آن است که به دلیل پسیو بودن کل شبکه و عدم استفاده از تجهیزات اکتیو نیازی به پاور و خنک کننده نبوده و بطرز چشم گیری مصرف انرژی را کاهش داده( شما را به اهداف سبز تان نزدیک کرده) و به دنبال آن هزینه ها را نیز کم می نماید. با مقایسه ی اجمالی شبکه های سنتی و GPON، در می یابیم شبکه ی GPON دارای صرفه اقصادی بیشتری نسبت به شبکه های گران قیمت سنتی است.

GPON و سیستم تلفن هتل شما

به عنوان صاحب یا مدیر هتل، مسائل مختلفی وجود دارد که شما روزانه با آنها دست به گریبان هستید. شما باید کارکنان را سازماندهی کرده و اطمینان حاصل کنید که آنها وظایف خود را بخوبی انجام داده و محترمانه و صادقانه با میهمانان برخورد کنند. کارهای زیاد دیگری هستند که در لیست کارهای روزانه ی شما قرار دارند. همه ی این ها برای اینکه شما در صنعت هتلداری موفق باشید لازم است، اما موارد دیگری همچون ارتباطات نیز بسیار پر اهمیت هستند.

در واقع برقراری ارتباط مناسب، شریان حیاتی یک هتل است. نه تنها باید کارکنان برای حفظ جریان خوب کاری، قادر به تماس با یکدیگر باشند، بلکه میهمانان نیز باید بتوانند با میز پذیرش، امکانات مختلف هتل و بیرون از هتل ارتباط برقرار کنند. اگر هتلی نتواند ارتباط مناسبی را برای میهمانانش فراهم کند، یک گام عقب است

استفاده از GPON نشان دهنده ی انتخاب یک مسیر برای دگرگونی در نحوه ی ارائه ی شبکه دسترسی به میهمانان است. صاحبان و مدیران هتل به GPON به چشم شیوه ی بهتر در ایجاد یک شبکه خصوصی برای هر اتاق می نگرند. با استفاده از این روش می توانVOIP را با توجه به نوع میهمان یا نوع سرویس به هر اتاق با سرعت و پهنای باند مختلف بصورت رایگان یا VIP ارائه داد.

راه اندازی شبکه ی مناسب برای شما به عنوان صاحب هتل می تواند نگران کننده باشد به خصوص اگر شما احتیاج به یک ارائه دهنده شبکه به عنوان مجری اصول پایه تا سرویسهای ارزش افزوده که بعداً ممکن است به آن نیاز پیدا کنید، داشته باشید. پس باید شبکه ی را انتخاب کنید که کارآمد و قابل اعتماد بوده و انعطاف پذیر باشد.

GPONدقیقاً پاسخگوی نیاز شماست! GPON قادر به ارائه ی پهنای باند اختصاصی و متوازن در نرخ بیت ثابت بوده و شما به عنوان مالک هتل می خواهید میهمانان از عملکرد شبکه راضی بوده و اقامت خوبی را در هتل تجربه کنند، پس در انتخاب خود تعلل نکنید. سیستم تلفن سنتی خود را برای دریافت سرویسهای بهتر به VOIP ارتقاء دهید.

پیاده سازی سیستم IPTV هتلی

سیستم IPTV یک سیستم یکپارچه است که قادر به پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی بوده و بر روی بستر GPON به راحتی قابل پیاده سازی است. اگر این سیستم را در هتل خود راه اندازی کنید میهمانان می توانند شبکه های دلخواه خود را تماشا کرده و یا از میان موزیک ها و فیلم های متنوع، محتوای درخواستی خود را برای پخش انتخاب کنند. میهمان شما می تواند تنها از طریق همین سیستم از اخبار محلی آگاه شود، وضعیت آب و هوا و اوقات شرعی محل اقامت خود را چک کند و از امکانات هتل استفاده نماید مثلاً منوی رستوران را مشاهده کرده و غذای مورد علاقه ی خود را سفارش دهد، سالن ورزشی یا استخر را رزرو کند و برای گردش در شهر تاکسی سفارش دهد. علاوه بر این قابلیت افزودن سرویس هایی نظیر اتصال به سیستم های اعتبار سنجی و سیستم های هتلداری مانند Billing در این سیستم پیش بینی شده است و هنگام تسویه میهمان، صورت حسابش صادر می شود.

سیستم هوشمند سازی

اتاق های مجهز به سیستم های هوشمند، قابلیت تاثیر گذاری بیشتری بر روی میهمانان دارند. فرض کنید شما با یک Key Card وارد اتاق خود می شوید، به محض ورود چراغ ها روشن می شوند و پیغام خوش آمد گویی بر روی مانیتور داخل اتاق پخش می شود.شما می توانید تنها با یک ریموت کنترل پرده ها را کنار زده و میزان نور و روشنایی را مطابق میل خود تنظیم کنید و یا چراغ های بیشتری را روشن کنید، دمای اتاق را کنترل کنید و از هواساز و تهویه مطبوع بهره ببرید. تنها با استفاده از یک ریموت کنترل می توانید همه چیز را کنترل کنید. مواقعی که خسته هستید و دلتان نمی خواهد کسی مزاحمتان شود پیغام مزاحم نشوید را انتخاب کنید تا خدمه از آن آگاه شوند. با استفاده از این سیستم شما می توانید ساعت را تنظیم کنید تا صبح براحتی برخیزید، علاوه بر این با Room Service ارتباط برقرار کنید و صبحانه سفارش دهید.

سرویس های قابل ارائه در هتل بر روی بستر GPON

- اینترنت پر سرعت

- دسترسی Wi-Fi

- VoIP تلفن

- تلفن آنالوگ

- IPTV با کیفیت بسیار بالا

- تلویزیون ماهواره ای

- ویدئو درخواستی

- سیستم تشخیص آتش سوزی

- سیستم های دسترسی درب

- سیستم خودکار حسابداری

- مانیتورینگ دوربین مدار بسته

- رایانما

با پیاده سازی این راهکار آسایش و راحتی برای میهمانان فراهم شده و موجب می شود علاقه ی بیشتری به اقامت در هتل شما داشته باشند

شرکت فاطررسانور مفتخر به ارائه ی راهکار جدید، مقرون به صرفه، با ارزش و با کیفیت GPON ،به هتلها می باشد.


شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : مجری FTTH , مجری FTTB , مشاور FTTH , مشاور FTTB , طراح FTTH , طراح FTTB , طراح فیبرنوری , مشاور فیبرنوری , مجری فیبرنوری , تکنولوژی GPON ,تجهیزات GPON ,تجهیزات FTTH , تجهیزات FTTB , اجرا FTTH , اجرا GPON , اجرا FTTB, نویسنده : میثم fiber بازدید : 206 تاريخ : 9 مرداد 1397 ساعت: 15:38



سازمان IEEE در جلسه ی که در 21 تا 25 می 2018 در پیتزبورگ داشت دو کار گروه تشکیل داد. کار گروه رابط الکتریکی IEEE P802.3ck 100Gb/s, 200Gb/s, 400Gb/s ، اینترفیس های الکتریکی را براساس سیگنال 100 گیگابیت در ثانیه مشخص می کند. کار گروه IEEE P802.3cm 400Gb/s بر روی فیبر مالتی مد، یک یا چند جایگزین ارزان قیمت را برای 400GBASE-SR16 فعلی تعریف می نماید.

لینک کامل خبر
شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : اخبار فیبرنوری, ارائه کننده تجهیزات فیبر نوری, شبکه FTTH , تکنولوژی GPON, مشاور پروژه های فیبر نوری, طراح پروژه های فیبر نوری, مجری پروژه های فیبر نوری, PON, FTTH, OLT پر ظرفیت, ONT, شبکه های نوری, نویسنده : میثم fiber بازدید : 259 تاريخ : 2 مرداد 1397 ساعت: 15:37